سر در ورودی مجموعه ورزشی انقلاب تهران
سردر عنصری زیبا با هدف دعوت شوندگی یا فضایی برای ادراک مفهومی از کاربری مجموعه می باشد. تجربیات دیداری همواره به واسطه ظرفیت مفهوم سازی در رابطه با محتوای ادراک ، تعیین و تعریف میگردد که نتیجه ی آن خلق آثار بیشتر بر مبنای تولید فضایی زیبا و چشم نواز میباشد. یکی از نکاتی که هنرمندان در خلق اثر از آن بهره میگیرند و در مقابل آن دامنه ی دریافت و تفسیر را در عرصه تجربه و تفکری مبتنی بر عینیت که به جای دو پارگی ادراک و مشاهده بر اهمیت تناسب بر آموخته های ذهن و موقعیت حاضر شکل میگیرد که نتیجه ی آن خلق آثار با درک کاربری مجموعه از حجم خلق شده می باشد.
تمام تجربیات دیداری همواره به واسطه ظرفیت مفهوم سازی در رابطه با محتوای ادراک تعیین و تعریف میگردند. یکی از نکاتی که هنرمندان در خلق و مخاطبان در نگاه کردن به اثر دارند این است که آن را نه به واقعیت، بلکه به دیگر نگاره هایی مرتبط می کنند که دانش اتفاقی درباره آن دارند با این حساب نگرش ها، ارزش ها ، تواناییها ، انگیزه ها و بیان استدلالی مربوط به تصاویر در مقیاس زمانی مشتمل بر سالها تا سده ها ادامه و تکامل پیدا میکنند در این نگاه ، خوانش تصویر ، تحت الشعاع عوامل فضایی و زمانی قرار دارد بنابر این میتوان اینگونه استنباط کرد که ادراک مهمترین عامل برای انتقال مفهوم است و برای تقویت مفهوم در طراحی سردر ، ادراک چند حسی بر ادراک دیداری ارجحیت دارد.
برای رسیدن به درک بهتر از داشتن زاویه ی دید بزرگتر و وسیع تر و همچنین درک بهتر ریشه یابی و خلق سناریو برای طراحی اثر از مجموعه ورزشی انقلاب پیگیر واژگان مرتبط با مفهوم آن شدیم که هر واژه بخشی از مفهوم کلمات این مجموعه را درخود نهفته داشته باشد.